V souvislosti se změnou jízdních řádů nedochází v Karlovarském kraji k žádnému dramatickému rušení vlakových spojů, ale rozhodně nelze současný stav veřejné dopravy v kraji považovat za ideální.
V regionální dopravě se téměř nic nemění. Dokonce se zvýšil počet možných spojení mezi Karlovými Vary a německým Zwickau v lepší návaznosti na hraničních stanicích mezi Potůčky a Johanngeorgenstadt. Ale bohužel stále přetrvávají neduhy minulých let. Například odpolední spoj z Nové Role do Chodova a Lokte odjíždí opět pouhé 4 minuty po skončení pracovní doby v místní porcelánce a proto je pro zaměstnance prakticky zcela nepoužitelný. Stejně tak dojíždění vlakem do práce k druhému největšímu zaměstnavateli v kraji, firmě WITTE - je díky poloze spojů téměř nemožné, i když je její areál přímo u nádraží.
V dálkové dopravě byly zrušeny jen dva vlaky na trase Praha – Plzeň – Cheb a naopak je zavedeno nové přímé spojení kraje s východem republiky vlakem supercity Pendolino. To ale pojede do Františkových Lázní bohužel jen jednou týdně v sobotu.
Karlovarský kraj nespojuje s hlavním městem rychlostní silnice a přesto, že většina politiků z kraje včetně hejtmana opakovaně deklaruje nutnost kvalitního spojení s Prahou - dopustili rozpad přímého vlakového spojení většiny regionu s hlavním městem. Od nového jízdního řádu již neexistuje žádné přímé spojení s příjezdem do Prahy před devátou hodinou ráno.
První přímý vlak z Karlových Varů do Prahy jede přes Ústí nad Labem s příjezdem do Prahy v 10:26 a s jedním přestupem v Chebu lze dojet do Prahy těsně před desátou hodinou.
Dosud jezdil z Chebu osobní vlak do Chomutova a tato souprava odtud dále pokračovala jako rychlík do Prahy s příjezdem na hlavní nádraží v 8:30. Letos již však k dohodě sousedních krajů nedošlo - a tak je pro využití tohoto rychlíku z Chomutova nutné přestupovat, a to nejen v Chomutově, ale i v Klášterci nad Ohří. Navíc osobní vlak nejede z Chebu, ale začíná až v Karlových Varech, čímž odpadá možnost jeho využití pro cestující ze Sokolova a Chodova. A s dvojím přestupem rozhodně není ani pro cestující z Karlových Varů a Ostrova takové spojení atraktivní a povede k odlivu cestujících z veřejné dopravy do aut.
Ale to je možná i záměrem krajských politiků, zvýšit tlak na dostavbu rychlostní silnice R6.