Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Veřejná doprava v Karlovarském kraji očima politiků

10. 10. 2012 13:36:50
Jen několik hodin nás dělí od dalších voleb do zastupitelstva kraje. Politici na nás útočí sliby z bilboardů, reklam ve schránkách i na ulici. Svaz cestujících ve veřejné dopravě položil kandidátům na hejtmany v celé republice několik otázek k tématu veřejné dopravy. Pokud máte zájem o názory politiků v Karlovarském kraji na aktuální otázky z veřejné dopravy, máte je zde pohromadě k vašemu posouzení. A třeba i výběru, koho volit (nebo nevolit), pokud chcete jezdit veřejnou dopravou.
 Miloslav Zítka

První dvě otázky byly stejné v celé republice a daly prostor k vyjádření, co kandidáti udělají pro zlepšení veřejné dopravy ve svém kraji a zda hodlají vypisovat výběrová řízení na provozovatele - železniční i autobusové dopravy.

Další tři otázky byly již pro každý kraj jiné. V Karlovarském kraji odpovědělo devět z jedenácti oslovených kandidátů, jeden se omluvil, že z rodinných důvodů nestihne odpovědi poslat a nereagovala kandidátka Věcí veřejných - zřejmě tato strana nemá o veřejnou dopravu v kraji zájem.

První otázka se týkala sporného projektu karty K3, kterou hodlá kraj zavést pro jízdy ve veřejné dopravě. Jediným stoprocentním zastáncem stávajícího projektu je ČSSD. ODS, TOP09 a Koalice pro Karlovarský kraj mají dílčí výhrady a požadují vyjasnění v celém projektu. „Ostatní strany vyjádřily velké obavy, aby nebyl projekt Karty K3 v Karlovarském kraji obdobou OPENCARD v Praze. Například lídr ALTERNATIVY Jiří Kotek se obává, aby kraj jen nerozdal občanům drahou škrabku na namrzlá auta.

K závazku kraje pro objednání osobní dopravy po rekonstrukci železniční tratě Loket – Krásný Jez se hlásí KSČM, ALTERNATIVA, ČSSD, Piráti a HHRMO. Vysloveně proti se nevyjádřil žádný lídr, zbylé čtyři strany nemají jednoznačný názor.

Zachování a rekonstrukci velkého dopravního terminálu v oblasti dolního nádraží v Karlových Varech podporuje šest stran, KSČM, TOP09 a NS-LEV21 má názor ne úplně jednoznačný.

Kompletní vyjádření politiků pro Vaše rozhodnutí, jakou ALTERNATIVU v pátek a sobotu volit, najdete na stránce Svazu cestujících ve veřejné dopravě.

Autor: Miloslav Zítka | středa 10.10.2012 13:36 | karma článku: 6.79 | přečteno: 712x

Další články blogera

Miloslav Zítka

Dopravci v Karlovarském kraji zvyšují cenu o 20%

Po nátlaku řidičů autobusů rozhodla vláda v závěru roku 2016 o zvýšení mezd řidičům. Protože rozhodnutí nedoprovázelo opatření, kde na zvýšení platů vzít, řeší to dopravci sami. V Karlovarském kraji razantním zvýšením jízdného.

15.3.2017 v 8:53 | Karma článku: 9.04 | Přečteno: 343 | Diskuse

Miloslav Zítka

Vláda sedla na lep, zastaralá modernizace Brno-Přerov je schválená.

Můžeme věřit odborníkům? V minulých dnech došlo k odhalení lží projektové organizace, které vedly vládu ke schválení studie proveditelnosti pro rekonstrukci železniční tratě Brno-Přerov ve variantě rychlosti na 200 km za hodinu.

13.6.2016 v 7:50 | Karma článku: 15.66 | Přečteno: 930 | Diskuse

Miloslav Zítka

Běžecká sezóna v Karlovarském kraji začíná

Běžecký boom pokračuje, přibývá běhajících lidí. Motivaci mají různou, ale po určité době se chtějí porovnat s druhými. Vyrazí na závod. V Karlovarském kraji mají z čeho vybírat.

25.3.2016 v 7:38 | Karma článku: 6.67 | Přečteno: 88 | Diskuse

Miloslav Zítka

Brno musí mít moderní nádraží v centru

Snaha o odsunutí nádraží v Brně mimo centrum je politická hra která nebere ohled na potřeby cestujících. Nejspíš jde v první řadě o peníze do některých stranických pokladen a na osobní účty ovlivněných politiků.

18.3.2016 v 6:47 | Karma článku: 15.96 | Přečteno: 438 | Diskuse

Další články z rubriky Politika

Beata Krusic

Jednotlivosti, fascinující až do krajnosti- II.

Jen krátce navážu na svůj včerejší blog- v souvislosti s lidskou řeči, zvukem, jazykem. Včera jsem mimo jiné uváděla v blogu své okouzlení moravským přízvukem v našem jazyce.

23.8.2017 v 8:34 | Karma článku: 3.51 | Přečteno: 131 | Diskuse

Yekta Uzunoglu

Barbarství

Co všechno se musí stát, aby se státnici civilizovaného světa začali chovat a jednat civilizovaně, když to barbarství ohrožuje naše společné lidské bohatství

23.8.2017 v 8:05 | Karma článku: 17.76 | Přečteno: 421 | Diskuse

Martin Braun

Na okraj papežovy iniciativy

Rozruch vyvolala iniciativa Papeže, o které v pondělí informoval Vatikán. Vyrojilo se kolem ní spousta spekulací a poměrně logicky vyvolává zděšení.

23.8.2017 v 8:00 | Karma článku: 24.05 | Přečteno: 865 | Diskuse

Vladimír Zeman

A ještě jedna o dotacích.

Jak jsou dotace z evropských strukturálních fondů pro malé a střední podnikatele, do 50 milionů základního jmění, ošidné, vidíme na kauze Čapí hnízdo. A přitom nebylo konáno nic proti ničemu.

23.8.2017 v 7:31 | Karma článku: 16.34 | Přečteno: 293 | Diskuse

Michael Pálka

Kdyby se hloupost mohla vznášet....

populární věta Dr.Strossmayera v podání Miloše Kopeckého.Jan Werich to vyjádřil jinak:"Kde blb, tam nebezpečno."

23.8.2017 v 3:33 | Karma článku: 16.39 | Přečteno: 600 | Diskuse
Počet článků 26 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 780

Dopravní odborník. Člen prezídia Svazu cestujících ve veřejné dopravě.

Poskytovatel služeb pro sportovce 

mz-sport.cz

Atlet, běžec, maratonec. 

http://rozbehamevary.cz

 

Člen výkonného výboru Karlovarského krajského atletického svazu

Místopředseda atletického klubu ŠAK Chodov, člen volného sdružení ŠAK CHODOV MARATON TEAM

Seznam rubrik

Napište mi

Vzkaz autorovi


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


více


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.