Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stavbaři místo vizí hledají viníka

2. 12. 2012 9:40:00
Institut pro veřejnou diskusi uspořádal setkání na téma Vize dopravního stavitelství - Jaký bude rok 2013. Místo představení vizí se účastníci dočkali jen pláče nad poklesem stavební výroby a hledání viníka, který za tento stav může. Vítězně z akce vyšel "zlý stát", který nechce dávat stavbařům zakázky.
Jezernické viadukty u Hranic na MoravěJezernické viadukty u Hranic na Moravěwikipedia.com

V úvodním slovu moderátor a dopravní expert Pavel Švagr konstatoval nedobrou situaci a klesající objem zakázek v dopravních stavbách. Ředitel odboru statistiky průmyslu stavebnictví ČSU Radek Matějka jeho slova doložil řadou grafů a tabulek.

Tomáš Čoček, ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury informoval o stavu příprav rozpočtu na další roky a nedostatku financí. Připoměl, že EU hodlá spolufinancovat pouze projekty sítě TEN-T , tedy hlavně železniční.

Prezident Svazu podnikatelů ve stavebnictví ČR Václav Matyáš ve své útočné přednášce sváděl problémy stavebních firem na všechny strany - militantní zelení brání stavbám, stát nechce dávat peníze na dopravní stavby, EU nám nechce dávat finance na některé stavby (třeba dostavbu D8). A dokládá svá tvrzení grafy začínajícími v roce 2009, ukazujícími pokles stavebních zakázek. Co na tom, že grafy ukázané panem Matějkou ukazovaly od roku 2004 do roku 2009 mnohem strmější vzestup, než je současný pokles.

Náměstek hejtmana Plzeňského kraje Jaroslav Bauer kritizoval rozpočtové určení daní, kdy kraje, správci komunikací II. a nižších tříd, nemají dostatek financí na údržbu silnic rozbitých od kamionů.

Závěrečná krátká přednáška analytika Raiffeisenbank Aleše Michla připomněla, že si za vše můžeme tak trochu sami...

V diskusi překvapivě nevystoupil žádný zástupce velkých stavebních firem. Možná pro ně problém klesajících financí do dopravních staveb není až tak zásadní, jak se snažil namluvit pan Matyáš. Naopak vystoupil zástupce Ředitelství vodních cest a prezentoval svůj zásadní postoj - bez jezů v Děčíně a Přelouči republika nepřežije do roku 2020....

Na celé akci jsem zcela postrádal sebereflexi stavařů. Několik let si mlaskali na tučném přídělu financí a tunelovali státní i EU kasu předraženými zakázkami a nyní se diví. Vize žádné. Nezaslechl jsem snahu o rychlou přípravu investic v železniční infratruktuře, na kterou EU ještě dává peníze. Naopak, úsměvně působil názor moderátora "dopravního experta" - železniční síť je postavená. Ano, před rokem 1915....

Autor: Miloslav Zítka | neděle 2.12.2012 9:40 | karma článku: 12.49 | přečteno: 763x

Další články blogera

Miloslav Zítka

Dopravci v Karlovarském kraji zvyšují cenu o 20%

Po nátlaku řidičů autobusů rozhodla vláda v závěru roku 2016 o zvýšení mezd řidičům. Protože rozhodnutí nedoprovázelo opatření, kde na zvýšení platů vzít, řeší to dopravci sami. V Karlovarském kraji razantním zvýšením jízdného.

15.3.2017 v 8:53 | Karma článku: 9.04 | Přečteno: 343 | Diskuse

Miloslav Zítka

Vláda sedla na lep, zastaralá modernizace Brno-Přerov je schválená.

Můžeme věřit odborníkům? V minulých dnech došlo k odhalení lží projektové organizace, které vedly vládu ke schválení studie proveditelnosti pro rekonstrukci železniční tratě Brno-Přerov ve variantě rychlosti na 200 km za hodinu.

13.6.2016 v 7:50 | Karma článku: 15.66 | Přečteno: 930 | Diskuse

Miloslav Zítka

Běžecká sezóna v Karlovarském kraji začíná

Běžecký boom pokračuje, přibývá běhajících lidí. Motivaci mají různou, ale po určité době se chtějí porovnat s druhými. Vyrazí na závod. V Karlovarském kraji mají z čeho vybírat.

25.3.2016 v 7:38 | Karma článku: 6.67 | Přečteno: 88 | Diskuse

Miloslav Zítka

Brno musí mít moderní nádraží v centru

Snaha o odsunutí nádraží v Brně mimo centrum je politická hra která nebere ohled na potřeby cestujících. Nejspíš jde v první řadě o peníze do některých stranických pokladen a na osobní účty ovlivněných politiků.

18.3.2016 v 6:47 | Karma článku: 15.96 | Přečteno: 438 | Diskuse

Další články z rubriky Ekonomika

Karel Stryczek

Důchodové zabezpečení v USA. Jdeme do penze, kdy a za kolik?

Kdy chodí Američani do důchodu? A kolik berou? Slyšel jsem, že někteří pracují do smrti. Padne-li pár takových otázek a komentářů, znamená to, že odpovědi na dotazy jak funguje americký důchodový systém by mohly zajímat více lidí.

23.8.2017 v 10:39 | Karma článku: 14.76 | Přečteno: 462 | Diskuse

Marek Orawski

Proč se pojistit proti úrazu? Může převrátit život nejen váš, ale i vašich nejbližších!

To, zda si sjednáte úrazové pojištění, není jen vaše věc. Vážný úraz může převrátit naruby život váš i celé vaší rodiny. Ochranou je kvalitní úrazové pojištění.

23.8.2017 v 10:29 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 77 | Diskuse

Kateřina Valachová

Proč doktorandům navýšit stipendia

Současné stipendium doktorandů činí zhruba 7,5 tisíce korun. Tedy jde o částku hanebnou, která je mimo jiné hluboko pod minimální mzdou. To je situace lidsky naprosto nedůstojná, ale především limitující rozvoj vědy a výzkumu.

23.8.2017 v 8:00 | Karma článku: 7.78 | Přečteno: 310 | Diskuse

Viktor Klouda

Zastavme útěk lékařů vystudovaných za naše daně.

Dnes mnoho v Česku vystudovaných lékařů i zdravotních sester odchazí do zahraničí za vyššími platy. Navrhuji bodový systém prostupující celým studiem. Tento systém by zachoval bezplatné studium pro všechny, ale zpoplatnil útěk za

23.8.2017 v 6:35 | Karma článku: 20.55 | Přečteno: 731 | Diskuse

Pavel Makovec

Vepřín nebo vzdělání romských dětí?

Včerejší jednomyslné rozhodnutí vlády o odkoupení vepřína v Letech u Písku považuji za jedno z dalších hloupých a populistických rozhodnutí, které před blížícími se volbami naši politici sypou z rukávu o sto šest...

22.8.2017 v 9:59 | Karma článku: 36.51 | Přečteno: 1594 | Diskuse
Počet článků 26 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 780

Dopravní odborník. Člen prezídia Svazu cestujících ve veřejné dopravě.

Poskytovatel služeb pro sportovce 

mz-sport.cz

Atlet, běžec, maratonec. 

http://rozbehamevary.cz

 

Člen výkonného výboru Karlovarského krajského atletického svazu

Místopředseda atletického klubu ŠAK Chodov, člen volného sdružení ŠAK CHODOV MARATON TEAM

Seznam rubrik

Napište mi

Vzkaz autorovi


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


více


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.