Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stát nechává dále ohrožovat životy cestujících ve vlacích.

7. 09. 2015 20:38:45
Necelých 7 týdnů po nehodě ve Studénce se stala dnes podobná nehoda u Šluknova. Opět kamion vjel na přejezd před jedoucí vlak, pro těžce zraněného strojvedoucího letěl vrtulník, další osoby z vlaku zraněny.

Viníka ze Studénky známe, polský řidič nerespektoval výstražná znamení, vjel na přejezd a když spadly závory tak zazmatkoval a místo aby z kolejí rychle odjel zde zůstal stát.

Dnešní nehoda má podle prvních zpráv podobnou příčinu.

Je ale důležité se zamyslet, zda stát dělá vše pro to, aby zabránil podobným nehodám. Troufám si říct, že nedělá. A dokládá to dnes zveřejněná statistika o nehodovosti o prázdninách...... Mrtvých druhým rokem po sobě přibývá.

V dopravě jsou nastavené nerovné ekonomické podmínky, silniční doprava je výrazně zvýhodněna a proto se stále zvyšuje počet aut na silnicích. Zpoplatněna jsou jen 2% silniční sítě. Stát stále odkládá zpoplatnění silnic nižších tříd pro nákladní vozidla. Špatně placení řidiči jsou tlačeni zaměstnavateli k objíždění zpoplatněných dálnic a rychlostních silnic, těžká vozidla ničí silnice a stát dává stále více peněz do jejich oprav, a to přímo nebo prostřednictvím krajů. Nákladní auta na opravené infrastruktuře jezdí a znovu jí poškozují. Tam, kde dochází ke křížení dálnic a rychlostních silnic s jinou infrastrukturou, jsou budovány nákladné mimoúrovňové křižovatky.

Přes hlavní transevropské železniční koridory jsou úrovňové přejezdy. Železniční dopravci platí za použití dopravní infrastruktury a její řízení. Cena za nákladní dopravu je tím výrazně navýšena a stává se nekonkurenceschopnou.

Spirála se točí a točí.

A náklad plechů z Maďarska do Polska zatím vjíždí na přejezdu před Pendolíno a zabíjí a mrzačí......

Politici se dál bijí v prsa, jak zajistí další pracovní místa v průmyslových zónách postavených na zelené louce, ke kterým koleje nevedou, zatímco o kus dál padají chátrající budovy opuštěných fabrik na železnici napojených......

Léto je horké, vody málo...... tak proč nezabetonovat další plochy......

Neměli by politici místo řešení kravin radši začít přemýšlet, jak ze spirály vystoupit? Nebo budou čekat až mrtvých bude ještě víc? Jen represe, jak si myslí pan ministr /dnešní hlavní zprávy veřejnoprávní televize/, nestačí.

Autor: Miloslav Zítka | pondělí 7.9.2015 20:38 | karma článku: 18.23 | přečteno: 867x

Další články blogera

Miloslav Zítka

Dopravci v Karlovarském kraji zvyšují cenu o 20%

Po nátlaku řidičů autobusů rozhodla vláda v závěru roku 2016 o zvýšení mezd řidičům. Protože rozhodnutí nedoprovázelo opatření, kde na zvýšení platů vzít, řeší to dopravci sami. V Karlovarském kraji razantním zvýšením jízdného.

15.3.2017 v 8:53 | Karma článku: 9.04 | Přečteno: 341 | Diskuse

Miloslav Zítka

Vláda sedla na lep, zastaralá modernizace Brno-Přerov je schválená.

Můžeme věřit odborníkům? V minulých dnech došlo k odhalení lží projektové organizace, které vedly vládu ke schválení studie proveditelnosti pro rekonstrukci železniční tratě Brno-Přerov ve variantě rychlosti na 200 km za hodinu.

13.6.2016 v 7:50 | Karma článku: 15.66 | Přečteno: 919 | Diskuse

Miloslav Zítka

Běžecká sezóna v Karlovarském kraji začíná

Běžecký boom pokračuje, přibývá běhajících lidí. Motivaci mají různou, ale po určité době se chtějí porovnat s druhými. Vyrazí na závod. V Karlovarském kraji mají z čeho vybírat.

25.3.2016 v 7:38 | Karma článku: 6.67 | Přečteno: 88 | Diskuse

Miloslav Zítka

Brno musí mít moderní nádraží v centru

Snaha o odsunutí nádraží v Brně mimo centrum je politická hra která nebere ohled na potřeby cestujících. Nejspíš jde v první řadě o peníze do některých stranických pokladen a na osobní účty ovlivněných politiků.

18.3.2016 v 6:47 | Karma článku: 15.96 | Přečteno: 437 | Diskuse

Další články z rubriky Životní prostředí a ekologie

Eva Hauserová

O stromech trochu příliš populárně

Kniha Petera Wohllebena Tajný život stromů je prý světovým bestsellerem. Pro mě bylo poněkud těžké se do ní začíst, a to pro její pouťově-vyvolavačský tón. Přitom její obsah vůbec není špatný!

23.6.2017 v 8:49 | Karma článku: 7.44 | Přečteno: 202 | Diskuse

Eva Hauserová

EKO a EZO

Pozoruju, že často bývají sdružovány a spojovány činnosti a záležitosti orientované ekologicky a „ezotericky“. To dávám do uvozovek, protože definice ezoterična může být různá. Každopádně: proč se to vůbec děje?

22.6.2017 v 8:17 | Karma článku: 7.49 | Přečteno: 213 | Diskuse

Jan Ferenc

Voda je jen pro někoho

Tancem zhruba ve stovce měst se budou lidé snažit upozornit na nedostatek vody. Nedostatek nikoliv u nás, ale v řadě míst především tzv. třetího světa, kde kvůli němu denně umírají lidé včetně dětí.

21.6.2017 v 16:34 | Karma článku: 8.83 | Přečteno: 403 | Diskuse

Nikola Ptáčková

Rychlá dráha nebude rychle

Tak nám začala oprava Negrelliho viaduktu, paní Müllerová... Jeden by řekl zaplaťbůh, vzhledem k tomu, že viadukt byl uveden do provozu již v roce 1850, ale nešť.

17.6.2017 v 9:31 | Karma článku: 10.58 | Přečteno: 288 | Diskuse

Lucie Hlavinková

Ať žiješ v zajímavých časech!

Existuje prý čínské přísloví, nejhorší kletba, kterou můžete uvrhnout na svoje nepřátele: „Ať žiješ v zajímavých časech!“

15.6.2017 v 14:42 | Karma článku: 14.85 | Přečteno: 526 | Diskuse
Počet článků 26 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 779

Dopravní odborník. Člen prezídia Svazu cestujících ve veřejné dopravě.

Poskytovatel služeb pro sportovce 

mz-sport.cz

Atlet, běžec, maratonec. 

http://rozbehamevary.cz

 

Člen výkonného výboru Karlovarského krajského atletického svazu

Místopředseda atletického klubu ŠAK Chodov, člen volného sdružení ŠAK CHODOV MARATON TEAM

Seznam rubrik

Napište mi

Vzkaz autorovi


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


více


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.