Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zelená pro vlaky do Horního Slavkova

7. 03. 2016 8:03:00
V roce 1997 stát pro svou neschopnost dělat alespoň pravidelnou údržbu uzavřel železniční trať Loket - Krásný Jez přes Horní Slavkov. Po devíti a šestnácti letech byly zprovozněny okrajové úseky tratě z obou stran. Kdy bude celá?

Za stanicí Loket končí provozovaná trať v zastávce Loket-předměstí. Směrem odkud cestující přijede, se za ocelovým mostem přes Ohři majestátně stojí hrad Loket. Pohled opačným směrem je výrazně horší. Končící kolej, zarážedlo a za ním již jen zarostlé pražce a koleje směrem k Hornímu Slavkovu. Vlak zde jezdil celých 96 let, od roku 1901, kdy naši předci tuto technicky náročnou trať postavili a zanechali jí pro další generace.

Ukončení provozu

Trať později převzal stát a staral se o ní s různou intenzitou. V devadesátých letech minulého století se tak trochu starat přestal a o trať nedbal, až dosáhla stavu, kdy pro technický stav musel být zastaven provoz, vyhlášena výluka a tento stav trvá dodnes.

V roce 2006 byla zprovozněna krátká část z Lokte do Lokte předměstí, kde byla vybudována točna pro autobus a měly zde navazovat autobusy do Horního Slavkova. Tento koncept ale nebyl příliš úspěšný a nenašel u cestujících v regionu odezvu. Zatím po souběžné silnici jezdí kamiony naložené živcem z lomu v Krásně, vozící substrát na nádraží v Chodově, zatěžující nejen silnici ( opravenou před několika lety za 190 milionů ), ale obtěžují obyvatele Horního Slavkova, Lokte a Nového Sedla při projíždění samotným centrem těcho měst. Přesto stále bylo a je na konci tunelu světlo, znamenající naději pro zprovoznění celé tratě.

Naděje

Za dalších 7 let byla především pro podporu výroby firmy Legios obnovena část trati v délce 6,3 km mezi stanicí Krásný Jez ( na trati 149 Karlovy Vary - Mariánské Lázně ) a zastávkou Horní Slavkov - Kounice. Firma zde z vlastní vlečky vozí zhruba dvakrát týdně po 4 vagonech s naloženými nádobami pro cisternové vozy, které kompletuje v Lounech. Město Horní Slavkov má zájem o protažení rekonstruovaného úseku až do nádraží ve městě, kraj deklaroval připravenost objednání osobní dopravy na tento prodloužený úsek. Těleso je připraveno, starý svršek byl demontován a snesen.

Zasvítí zelená na vjezdovém návěstidle do stanice Horní Slavkov?

Hurá do Lokte.

A když už bude vlak v Horním Slavkově, měl by dojet až do Lokte. Zájemci o provoz na trati jsou. Kromě již zmiňovaných firem Legios a Granit by trať chtěla využívat i společnost SANAKA INDUSTRY pro dopravu písku, deklaruje až 400 tisíc tun ročně. Pro dopravu takových množství substrátů je potřeba zprovoznit právě úsek směrem do Lokte a do seřaďovacího nádraží v Novém Sedle, kde by byly tvořeny ucelé vlaky.

Situaci samozřejmě komplikuje nejen stav ocelových mostů na trati, ale i most ukradený před několika lety přímo před zraky policie. Kraj si důležitost tratě nejen pro dopravní obsluhu, ale i pro snížení provozu těžké nákladní dopravy po svých silnicích, uvědomuje a v jednáních se Správou železniční dopravní cesty pokládá žádosti o obnovu této důležité regionální spojnice. Má podporu politiků například z Bečova nad Teplou, kde si uvědomují důležitost spojení svého města s Loktem z hlediska turistického ruchu a návštevnosti svých památek ( hrad, zámek - Relikviář svatého Maura ).

Můj vnuk bude mít v roce 2020 5 let - chci se s ním po této trati k jeho narozeninám projet ! VLAKEM.

Autor: Miloslav Zítka | pondělí 7.3.2016 8:03 | karma článku: 15.19 | přečteno: 1022x

Další články blogera

Miloslav Zítka

Dopravci v Karlovarském kraji zvyšují cenu o 20%

Po nátlaku řidičů autobusů rozhodla vláda v závěru roku 2016 o zvýšení mezd řidičům. Protože rozhodnutí nedoprovázelo opatření, kde na zvýšení platů vzít, řeší to dopravci sami. V Karlovarském kraji razantním zvýšením jízdného.

15.3.2017 v 8:53 | Karma článku: 9.04 | Přečteno: 343 | Diskuse

Miloslav Zítka

Vláda sedla na lep, zastaralá modernizace Brno-Přerov je schválená.

Můžeme věřit odborníkům? V minulých dnech došlo k odhalení lží projektové organizace, které vedly vládu ke schválení studie proveditelnosti pro rekonstrukci železniční tratě Brno-Přerov ve variantě rychlosti na 200 km za hodinu.

13.6.2016 v 7:50 | Karma článku: 15.66 | Přečteno: 930 | Diskuse

Miloslav Zítka

Běžecká sezóna v Karlovarském kraji začíná

Běžecký boom pokračuje, přibývá běhajících lidí. Motivaci mají různou, ale po určité době se chtějí porovnat s druhými. Vyrazí na závod. V Karlovarském kraji mají z čeho vybírat.

25.3.2016 v 7:38 | Karma článku: 6.67 | Přečteno: 88 | Diskuse

Miloslav Zítka

Brno musí mít moderní nádraží v centru

Snaha o odsunutí nádraží v Brně mimo centrum je politická hra která nebere ohled na potřeby cestujících. Nejspíš jde v první řadě o peníze do některých stranických pokladen a na osobní účty ovlivněných politiků.

18.3.2016 v 6:47 | Karma článku: 15.96 | Přečteno: 438 | Diskuse

Další články z rubriky Karlovy Vary

Vlasta Fišrová

Minulost se prolíná se současností - obzvlášť v Perštejně

Hned několika rovinami času i různých dějů jsem prošla v obci Perštejn u Klášterce nad.Ohří. Tajemně působící branou do času dávných Keltů, lesem pak ke středověkému hradu, dnes zřícenině. A pak současnost ve výborné restauraci.

5.8.2017 v 6:53 | Karma článku: 13.54 | Přečteno: 385 | Diskuse

Jiří Mitáček

Vstoupíte dvakrát do stejné chvály…?

Já si dovolím, protože jsem zažil. Pravidelná roční setkání pacientů, sestřiček, lékařů jsem již jednou popisoval. To je ta první chvála. Loňské se nekonalo, firma oznámila, že již nebude sponzorovat...

9.6.2017 v 19:53 | Karma článku: 14.74 | Přečteno: 328 | Diskuse

Jiří Mitáček

I love Citroën, milý pane řediteli...

Když se podíváte do seznamu mých blogových článků, opakuje se tam několikrát značka auta z titulku. Proč zase? Snad už bylo varování dost. Pro nečtenáře mých předchozích podotýkám, že jde o automobilisty v Karlovarském kraji.

20.4.2017 v 12:35 | Karma článku: 16.38 | Přečteno: 555 | Diskuse

Markéta Wernerová

Novela zákona o nelékařských zdravotnických povoláních pomůže i lázeňství

Potřebuje zdravotní sestra vysokou školu? Nikoliv nutně. Ale české zdravotnictví potřebuje zdravotní sestry a do budoucnosti se jejich počet musí zvyšovat.

19.4.2017 v 9:22 | Karma článku: 6.44 | Přečteno: 248 | Diskuse

Pavel Maršík

Můj druhý maraton se přiblížil

V roce 2015 jsem zdolal poprvé ve své kariéře maratonskou trať. Sedmého května se této výzvě postavím podruhé.

18.4.2017 v 9:49 | Karma článku: 5.63 | Přečteno: 120 | Diskuse
Počet článků 26 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 780

Dopravní odborník. Člen prezídia Svazu cestujících ve veřejné dopravě.

Poskytovatel služeb pro sportovce 

mz-sport.cz

Atlet, běžec, maratonec. 

http://rozbehamevary.cz

 

Člen výkonného výboru Karlovarského krajského atletického svazu

Místopředseda atletického klubu ŠAK Chodov, člen volného sdružení ŠAK CHODOV MARATON TEAM

Seznam rubrik

Napište mi

Vzkaz autorovi


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


více


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.