Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vláda sedla na lep, zastaralá modernizace Brno-Přerov je schválená.

13. 06. 2016 7:50:00
Můžeme věřit odborníkům? V minulých dnech došlo k odhalení lží projektové organizace, které vedly vládu ke schválení studie proveditelnosti pro rekonstrukci železniční tratě Brno-Přerov ve variantě rychlosti na 200 km za hodinu.

Jihomoravský kraj měl oprávněný požadavek k variantám tratě Brno-Přerov (modernizace / vysokorychlostní trať ), aby příměstské vlaky linky S7 mezi Brnem a Vyškovem nebyly předjížděny dalšími vlaky. Je to zdržení a zvýšený zdroj nestability jízdních řádů. Zpracovatel SUDOP opravdu nakreslil vzorové grafikony bez předjíždění těchto vlaků pro všechny varianty ve studii proveditelnosti stavby Brno-Přerov. Vláda poté vybrala modernizační variantu M2. Mohlo by se zdát, že je vše v pořádku.

V nyní projednávané studii proveditelnosti železničního uzlu Brno (ŽUB) jsou ale uvedeny grafikony s předjížděním příměstkých vlaků vlakem vyšší kategorie v Lulči. Jihomoravský kraj toto logicky připomínkoval a trval na požadavku nepředjíždění příměstkých vlaků. Vysvětlení zpracovatele – SUDOP :

"Ve schválené studii proveditelnosti Brno-Přerov neodpovídá GVD popisu provozu, resp. neobsahuje pobyty v požadovaných zastávkách. Z toho důvodu došlo ve studii proveditelnosti ŽUB k prodloužení dob jízdy a následně předjetí v Lulči. "

Jsem přesvědčen, že moderní železnice musí zajistit infrastrukturu, která umožní jízdu požadovaných vlaků bez předjíždění a pokud možno i s takovými rezervami, aby případná zpoždění neovlivňovala další vlaky. A to na zatížených tratích v okolí velkých měst (Praha, Brno, Ostrava) zastaralá dvojkolejná trať zajistit nemůže. Proto ve vyspělých zemích s častou příměstskou dopravou jsou stavěny nové koleje pro rychlé vlaky a staré koleje ponechány příměstské dopravě.

Můžeme věřit odborníkům? Vzali byste si znovu projektanta domu, který Vám zapomene třeba nakreslit vchodové dveře, znovu k projektování čehokoliv? Je v pořádku, že firma, která do vzorových grafikonů zapomene započítat nutné pobyty, stále něco pro stát dělá?. Osobně si myslím, že by z jakýchkoliv dalších zakázek pro zjevnou neodbornost měla být vyloučena. Jenže to v našem státě nejde.Potvrzuje jak na běžícím pásu to, co politici odborně chtějí potvrdit.

A na závěr zopakuji otázku z nadpisu. Můžeme věřit odborníkům?

Která další studie bude prolhaná?

Na textu spolupracoval Martin Předota, autor článků o železničním uzlu Brno.

Autor: Miloslav Zítka | pondělí 13.6.2016 7:50 | karma článku: 15.66 | přečteno: 919x

Další články blogera

Miloslav Zítka

Dopravci v Karlovarském kraji zvyšují cenu o 20%

Po nátlaku řidičů autobusů rozhodla vláda v závěru roku 2016 o zvýšení mezd řidičům. Protože rozhodnutí nedoprovázelo opatření, kde na zvýšení platů vzít, řeší to dopravci sami. V Karlovarském kraji razantním zvýšením jízdného.

15.3.2017 v 8:53 | Karma článku: 9.04 | Přečteno: 341 | Diskuse

Miloslav Zítka

Běžecká sezóna v Karlovarském kraji začíná

Běžecký boom pokračuje, přibývá běhajících lidí. Motivaci mají různou, ale po určité době se chtějí porovnat s druhými. Vyrazí na závod. V Karlovarském kraji mají z čeho vybírat.

25.3.2016 v 7:38 | Karma článku: 6.67 | Přečteno: 88 | Diskuse

Miloslav Zítka

Brno musí mít moderní nádraží v centru

Snaha o odsunutí nádraží v Brně mimo centrum je politická hra která nebere ohled na potřeby cestujících. Nejspíš jde v první řadě o peníze do některých stranických pokladen a na osobní účty ovlivněných politiků.

18.3.2016 v 6:47 | Karma článku: 15.96 | Přečteno: 437 | Diskuse

Další články z rubriky Brno

Jaroslav Dittrich

V Brně hoří cirkus a ohrožuje město!

Tentokrát bych si dovolil začít můj článek krátkým pohledem do historie, leč pro město Brno a jeho polozelenou vládnoucí koalici je tento pohled aktuální a zároveň je důrazným varováním před jejím dalším působením na radnici.

26.6.2017 v 21:00 | Karma článku: 18.38 | Přečteno: 747 | Diskuse

Lucie Gavendová

Není už černá a bílá. Jen šedá.

. Už je to chvíle, kdy jsem byla přesvědčená o "pravdě" a realitě. Zrodilo se spoustu nových životů a spoustu toho zemřelo. Stejně, jako se ve mě probudila nekonečná láska. A bariéry slov a pocitů zmizely v zapomnění.

26.6.2017 v 15:31 | Karma článku: 5.74 | Přečteno: 176 | Diskuse

Igor Tesařík

Řešení sociální péče o seniory ?

Nedávno jsem zde psal o tom, jak se náš stát "stará o seniory". Zde jen dodatek, kterým bych rád vyjádřil své pocity a poděkování

7.6.2017 v 17:23 | Karma článku: 21.14 | Přečteno: 800 | Diskuse

Jiří Šebek

Bude hlas lidu vyslyšen?

Architekti Města Brna sdělili plánované projekty pro nadcházející roky. Lidé vznášeli dotazy a hledali řešení pro současné problémy v jejich okolí.

31.5.2017 v 10:45 | Karma článku: 8.88 | Přečteno: 769 | Diskuse

Igor Tesařík

Pečujeme o naše seniory... Opravdu ?

Potřebujete osobu blízkou umístit do domova pro seniory se speciální péčí? Potom se připravte na kolečko, které ve vás může vzbudit, smutek, bolest, vztek a beznaděj... Pořád se mluví o "sociálním" státu, ale jak je to doopravdy

26.5.2017 v 12:51 | Karma článku: 32.34 | Přečteno: 1081 | Diskuse
Počet článků 26 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 779

Dopravní odborník. Člen prezídia Svazu cestujících ve veřejné dopravě.

Poskytovatel služeb pro sportovce 

mz-sport.cz

Atlet, běžec, maratonec. 

http://rozbehamevary.cz

 

Člen výkonného výboru Karlovarského krajského atletického svazu

Místopředseda atletického klubu ŠAK Chodov, člen volného sdružení ŠAK CHODOV MARATON TEAM

Seznam rubrik

Napište mi

Vzkaz autorovi


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


více


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.