Miloslav Zítka

Vláda sedla na lep, zastaralá modernizace Brno-Přerov je schválená.

13. 06. 2016 7:50:00
Můžeme věřit odborníkům? V minulých dnech došlo k odhalení lží projektové organizace, které vedly vládu ke schválení studie proveditelnosti pro rekonstrukci železniční tratě Brno-Přerov ve variantě rychlosti na 200 km za hodinu.

Jihomoravský kraj měl oprávněný požadavek k variantám tratě Brno-Přerov (modernizace / vysokorychlostní trať ), aby příměstské vlaky linky S7 mezi Brnem a Vyškovem nebyly předjížděny dalšími vlaky. Je to zdržení a zvýšený zdroj nestability jízdních řádů. Zpracovatel SUDOP opravdu nakreslil vzorové grafikony bez předjíždění těchto vlaků pro všechny varianty ve studii proveditelnosti stavby Brno-Přerov. Vláda poté vybrala modernizační variantu M2. Mohlo by se zdát, že je vše v pořádku.

V nyní projednávané studii proveditelnosti železničního uzlu Brno (ŽUB) jsou ale uvedeny grafikony s předjížděním příměstkých vlaků vlakem vyšší kategorie v Lulči. Jihomoravský kraj toto logicky připomínkoval a trval na požadavku nepředjíždění příměstkých vlaků. Vysvětlení zpracovatele – SUDOP :

"Ve schválené studii proveditelnosti Brno-Přerov neodpovídá GVD popisu provozu, resp. neobsahuje pobyty v požadovaných zastávkách. Z toho důvodu došlo ve studii proveditelnosti ŽUB k prodloužení dob jízdy a následně předjetí v Lulči. "

Jsem přesvědčen, že moderní železnice musí zajistit infrastrukturu, která umožní jízdu požadovaných vlaků bez předjíždění a pokud možno i s takovými rezervami, aby případná zpoždění neovlivňovala další vlaky. A to na zatížených tratích v okolí velkých měst (Praha, Brno, Ostrava) zastaralá dvojkolejná trať zajistit nemůže. Proto ve vyspělých zemích s častou příměstskou dopravou jsou stavěny nové koleje pro rychlé vlaky a staré koleje ponechány příměstské dopravě.

Můžeme věřit odborníkům? Vzali byste si znovu projektanta domu, který Vám zapomene třeba nakreslit vchodové dveře, znovu k projektování čehokoliv? Je v pořádku, že firma, která do vzorových grafikonů zapomene započítat nutné pobyty, stále něco pro stát dělá?. Osobně si myslím, že by z jakýchkoliv dalších zakázek pro zjevnou neodbornost měla být vyloučena. Jenže to v našem státě nejde.Potvrzuje jak na běžícím pásu to, co politici odborně chtějí potvrdit.

A na závěr zopakuji otázku z nadpisu. Můžeme věřit odborníkům?

Která další studie bude prolhaná?

Na textu spolupracoval Martin Předota, autor článků o železničním uzlu Brno.

Autor: Miloslav Zítka | karma: 15.98 | přečteno: 1077 ×
Poslední články autora