Plýtvání na bezpečné přejezdy

12. 11. 2011 15:18:31
Zabezpečení křížení silnice se železnicí přejezdovým zabezpečovacím zařízením vítám. Slouží nejen ke zvýšení bezpečnosti v silniční i železniční dopravě, ale přispívá i k větší plynulosti železniční dopravy. Díky možnému zvýšení rychlosti jízdy vlaku přes zabezpečený přejezd se zkracují jízdní doby, snižuje se spotřeba trakční energie.

Obecně se tedy dá říci, že jsou to smysluplně vynaložené prostředky. Bohužel i u této záslužné činnosti stává, že se jedná spíš o plýtvání než o cokoliv jiného.

V okrajové části Karlových Varů, ve čtvrti Doubí, se kříží železniční trať 149 z Karlových Varů do Mariánských Lázní s místní komunikací, ulicí K Linhartu. Trať zde stoupá, silnice je též do kopce. Dosud byl přejezd zabezpečen jen výstražnými kříži a vlak zde měl omezenou rychlost na 10km/hod. Vlaky zde musely brzdit a znovu se do kopce rozjíždět, zvláště u nákladních vlaků to v místech poměrně velkého stoupání limitovalo i jejich zátěž, o spotřebě nafty nemluvě.

Když začal ruch kolem tohoto přejezdu, dělaly se výkopy, rovnal terén, bylo zřejmé, že se bude přejezd zabezpečovat světelnou signalizací. Dnes jsem se na místo šel podívat, abych zjistil, jak stavba pokročila. Je téměř dokončena. Stojí tam nový domek se zařízením přejezdu, chybí dovézt nový přístřešek zastávky a přejezd aktivovat.

Přesto jsem naprosto v šoku z toho, že tento přejezd není zabezpečen jen výstražnými světly, ale i břevny závor, a to dokonce oboustrannými. Tak dobře není zabezpečena velká část přejezdů frekventovaných hlavních tratí na kříženích se silnicemi první třídy. Zde se za složitější elektroniku a složitější konstrukci plýtvá penězi na křížení trati, kde projedou maximálně 2-3 vlaky za hodinu, s místní komunikací sloužící k obsluze 16 rodinných domů za tratí.

Jsem přesvědčen, že zabezpečení tohoto přejezdu je naprosto neadekvátní významu obou komunikací, že zde došlo k plýtvání peněz ze státního rozpočtu. Za ušetřené prostředky mohlo být na významnou část zabezpečení jiného křížení silnice se železnicí.

Fotogalerie zde.

Autor: Miloslav Zítka | sobota 12.11.2011 15:18 | karma článku: 11.87 | přečteno: 1494x

Další články blogera

Miloslav Zítka

Špatný dárek dává Jihočeský kraj svým obyvatelům jezdícím vlakem na Šumavu

Jihočeský kraj se odhodlal soutěžit dopravce na tzv. Šumavských lokálkách. Jedním z cílů soutěže bylo ušetřit za platby na dopravní obslužnost. Kraj se raduje, že ušetří. Méně spokojení budou cestující, což politici tají.

7.12.2017 v 10:20 | Karma článku: 18.02 | Přečteno: 876 | Diskuse

Miloslav Zítka

Dopravci v Karlovarském kraji zvyšují cenu o 20%

Po nátlaku řidičů autobusů rozhodla vláda v závěru roku 2016 o zvýšení mezd řidičům. Protože rozhodnutí nedoprovázelo opatření, kde na zvýšení platů vzít, řeší to dopravci sami. V Karlovarském kraji razantním zvýšením jízdného.

15.3.2017 v 8:53 | Karma článku: 9.47 | Přečteno: 375 | Diskuse

Další články z rubriky Karlovy Vary

Hanka Deutschmannova

Plenér Loket 2019

Informace pro blogery i čtenáře ke konání tradiční lerní tvůrčí dílny v malebném městečku Loket a okolí.

31.7.2019 v 20:49 | Karma článku: 5.68 | Přečteno: 168 | Diskuse

Jiří Hynek

Jak snadno proměnit víno ve vodu (na filmovém festivalu v Karlových Varech)

Kulturní fronta téměř čtyřiceti herců a režisérů se vzbouřila proti tomu, aby jejich pobyt na Mezinárodním filmovém festivalu Karlovy Vary financovali zbrojaři.

2.7.2019 v 6:55 | Karma článku: 45.33 | Přečteno: 3400 | Diskuse

Josef Železný

„Sudetská autostráda“ pod Krušnými horami - nejdéle stavěná dálnice?

Po Mnichovské dohodě 30. září 1938 byly Německu postoupeny pohraniční území republiky. Ihned po jejich odtržení od Československa začínali sudetští politici uvažovat o stavbě dálnice tzv. sudetské autostrády pod Krušnými horami...

26.6.2019 v 7:39 | Karma článku: 19.54 | Přečteno: 996 | Diskuse

Martina Uhrová

Číslo 5 žije aneb můj 1. rok po DBS

..dýchám, chodím, mluvím, tedy JSEM A ŽIJI. A když píši žiji, tak to myslím doslova. Nikdy už to nebude tak, jako když jsem byla zdravá, ale metoda DBS, mě vrátila zpět do života

9.3.2019 v 14:32 | Karma článku: 15.39 | Přečteno: 411 | Diskuse

Lubomír Stejskal

Budoucnost s půvabnou primátorkou? V Karlových Varech nikoli poprvé

;Nejsem volič ANO, ani jeho fanoušek. Jsem však demokrat. Proto musím respektovat výsledek voleb. V Karlových Varech Babišovo hnutí s výraznou převahou zvítězilo. V 35členném zastupitelstvu má 12 křesel

8.10.2018 v 18:47 | Karma článku: 13.92 | Přečteno: 694 | Diskuse
Počet článků 27 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 812

Dopravní odborník. Člen prezídia Svazu cestujících ve veřejné dopravě.

Poskytovatel služeb pro sportovce 

mz-sport.cz

Atlet, běžec, maratonec. 

http://rozbehamevary.cz

 

Člen výkonného výboru Karlovarského krajského atletického svazu

Místopředseda atletického klubu ŠAK Chodov, člen volného sdružení ŠAK CHODOV MARATON TEAM

Najdete na iDNES.cz