Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ministerstvo dopravy posouvá železnou oponu

4. 02. 2014 20:27:41
Až na hranice bývalého Protektorátu posouvají želenou oponu ministerští úředníci z dopravy. Alespoň lidem v Karlovarském kraji to tak musí nutně připadat.
 Miloslav Zítka

Mnoho politiků, a někteří na tom postavili i svou předvolební kampaň do Sněmovny v roce 2013, tvrdí, že Karlovarskému kraji chybí dálniční spojení s Prahou. Téměř nikdo se však nepozastavuje nad faktem, že po změně jízdních řádů v červnu 2013 došlo k tomu, že ve večerních a ranních hodinách se občané kraje musí cítit jak zapadlí vlastenci. Poslední vlak, kterým lze dojet do Chebu odjíždí z Prahy již v 18:15 hodin !

V podobném duchu jsou i možnosti časného ranního spojení v opačném směru.

Proč se stát chová ke svým občanům rozdílně? Vždyť do stejně vzdáleného Šumperka ( pro přesnost Šumperk je po kolejích o 2 km blíže ) lze z Prahy vyjet i o dvě hodiny později a dorazit do cíle ještě hodinu před půlnocí. Co vede ministerské úředníky ke škrtům ve vlacích do Karlovarského kraje, který i bez toho je krajem s vysokou nezaměstnaností, nejnižším průměrným platem, odlivem mladých lidí ? Má někdo zájem, aby na západě bylo ještě hůř?

Jen malou náplastí je zavedení více spojů vedených jednotkou Pendolíno, která konečně mezi Plzní a Chebem může náležitě využít své technické přednosti oproti klasickým soupravám. Ještě rychlejšímu spojení tímto vlakem brání zpackaná výstavba koridoru na dvou místech mezi Plzní a Stříbrem, kde krátce po dokončení stavby jsou natolik závažné technické problémy, že muselo dojít k výraznému omezení rychlosti a tím i snížení propustnosti této tratě.

Nechce se mi domýšlet, že by to mohl být záměr - ukončit trať směrem na západ v místech, kde byla za druhé světové války hranice mezi říší a Protektorátem

Autor: Miloslav Zítka | úterý 4.2.2014 20:27 | karma článku: 15.12 | přečteno: 839x

Další články blogera

Miloslav Zítka

Dopravci v Karlovarském kraji zvyšují cenu o 20%

Po nátlaku řidičů autobusů rozhodla vláda v závěru roku 2016 o zvýšení mezd řidičům. Protože rozhodnutí nedoprovázelo opatření, kde na zvýšení platů vzít, řeší to dopravci sami. V Karlovarském kraji razantním zvýšením jízdného.

15.3.2017 v 8:53 | Karma článku: 9.04 | Přečteno: 350 | Diskuse

Miloslav Zítka

Vláda sedla na lep, zastaralá modernizace Brno-Přerov je schválená.

Můžeme věřit odborníkům? V minulých dnech došlo k odhalení lží projektové organizace, které vedly vládu ke schválení studie proveditelnosti pro rekonstrukci železniční tratě Brno-Přerov ve variantě rychlosti na 200 km za hodinu.

13.6.2016 v 7:50 | Karma článku: 15.66 | Přečteno: 939 | Diskuse

Miloslav Zítka

Běžecká sezóna v Karlovarském kraji začíná

Běžecký boom pokračuje, přibývá běhajících lidí. Motivaci mají různou, ale po určité době se chtějí porovnat s druhými. Vyrazí na závod. V Karlovarském kraji mají z čeho vybírat.

25.3.2016 v 7:38 | Karma článku: 6.67 | Přečteno: 89 | Diskuse

Miloslav Zítka

Brno musí mít moderní nádraží v centru

Snaha o odsunutí nádraží v Brně mimo centrum je politická hra která nebere ohled na potřeby cestujících. Nejspíš jde v první řadě o peníze do některých stranických pokladen a na osobní účty ovlivněných politiků.

18.3.2016 v 6:47 | Karma článku: 15.96 | Přečteno: 438 | Diskuse

Další články z rubriky Karlovy Vary

Vlasta Fišrová

Minulost se prolíná se současností - obzvlášť v Perštejně

Hned několika rovinami času i různých dějů jsem prošla v obci Perštejn u Klášterce nad.Ohří. Tajemně působící branou do času dávných Keltů, lesem pak ke středověkému hradu, dnes zřícenině. A pak současnost ve výborné restauraci.

5.8.2017 v 6:53 | Karma článku: 13.58 | Přečteno: 410 | Diskuse

Jiří Mitáček

Vstoupíte dvakrát do stejné chvály…?

Já si dovolím, protože jsem zažil. Pravidelná roční setkání pacientů, sestřiček, lékařů jsem již jednou popisoval. To je ta první chvála. Loňské se nekonalo, firma oznámila, že již nebude sponzorovat...

9.6.2017 v 19:53 | Karma článku: 15.00 | Přečteno: 345 | Diskuse

Jiří Mitáček

I love Citroën, milý pane řediteli...

Když se podíváte do seznamu mých blogových článků, opakuje se tam několikrát značka auta z titulku. Proč zase? Snad už bylo varování dost. Pro nečtenáře mých předchozích podotýkám, že jde o automobilisty v Karlovarském kraji.

20.4.2017 v 12:35 | Karma článku: 16.38 | Přečteno: 570 | Diskuse

Markéta Wernerová

Novela zákona o nelékařských zdravotnických povoláních pomůže i lázeňství

Potřebuje zdravotní sestra vysokou školu? Nikoliv nutně. Ale české zdravotnictví potřebuje zdravotní sestry a do budoucnosti se jejich počet musí zvyšovat.

19.4.2017 v 9:22 | Karma článku: 6.44 | Přečteno: 252 | Diskuse

Pavel Maršík

Můj druhý maraton se přiblížil

V roce 2015 jsem zdolal poprvé ve své kariéře maratonskou trať. Sedmého května se této výzvě postavím podruhé.

18.4.2017 v 9:49 | Karma článku: 5.63 | Přečteno: 123 | Diskuse
Počet článků 26 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 781

Dopravní odborník. Člen prezídia Svazu cestujících ve veřejné dopravě.

Poskytovatel služeb pro sportovce 

mz-sport.cz

Atlet, běžec, maratonec. 

http://rozbehamevary.cz

 

Člen výkonného výboru Karlovarského krajského atletického svazu

Místopředseda atletického klubu ŠAK Chodov, člen volného sdružení ŠAK CHODOV MARATON TEAM



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.