Stát nechává dále ohrožovat životy cestujících ve vlacích.

7. 09. 2015 20:38:45
Necelých 7 týdnů po nehodě ve Studénce se stala dnes podobná nehoda u Šluknova. Opět kamion vjel na přejezd před jedoucí vlak, pro těžce zraněného strojvedoucího letěl vrtulník, další osoby z vlaku zraněny.

Viníka ze Studénky známe, polský řidič nerespektoval výstražná znamení, vjel na přejezd a když spadly závory tak zazmatkoval a místo aby z kolejí rychle odjel zde zůstal stát.

Dnešní nehoda má podle prvních zpráv podobnou příčinu.

Je ale důležité se zamyslet, zda stát dělá vše pro to, aby zabránil podobným nehodám. Troufám si říct, že nedělá. A dokládá to dnes zveřejněná statistika o nehodovosti o prázdninách...... Mrtvých druhým rokem po sobě přibývá.

V dopravě jsou nastavené nerovné ekonomické podmínky, silniční doprava je výrazně zvýhodněna a proto se stále zvyšuje počet aut na silnicích. Zpoplatněna jsou jen 2% silniční sítě. Stát stále odkládá zpoplatnění silnic nižších tříd pro nákladní vozidla. Špatně placení řidiči jsou tlačeni zaměstnavateli k objíždění zpoplatněných dálnic a rychlostních silnic, těžká vozidla ničí silnice a stát dává stále více peněz do jejich oprav, a to přímo nebo prostřednictvím krajů. Nákladní auta na opravené infrastruktuře jezdí a znovu jí poškozují. Tam, kde dochází ke křížení dálnic a rychlostních silnic s jinou infrastrukturou, jsou budovány nákladné mimoúrovňové křižovatky.

Přes hlavní transevropské železniční koridory jsou úrovňové přejezdy. Železniční dopravci platí za použití dopravní infrastruktury a její řízení. Cena za nákladní dopravu je tím výrazně navýšena a stává se nekonkurenceschopnou.

Spirála se točí a točí.

A náklad plechů z Maďarska do Polska zatím vjíždí na přejezdu před Pendolíno a zabíjí a mrzačí......

Politici se dál bijí v prsa, jak zajistí další pracovní místa v průmyslových zónách postavených na zelené louce, ke kterým koleje nevedou, zatímco o kus dál padají chátrající budovy opuštěných fabrik na železnici napojených......

Léto je horké, vody málo...... tak proč nezabetonovat další plochy......

Neměli by politici místo řešení kravin radši začít přemýšlet, jak ze spirály vystoupit? Nebo budou čekat až mrtvých bude ještě víc? Jen represe, jak si myslí pan ministr /dnešní hlavní zprávy veřejnoprávní televize/, nestačí.

Autor: Miloslav Zítka | pondělí 7.9.2015 20:38 | karma článku: 18.45 | přečteno: 878x

Další články blogera

Miloslav Zítka

Špatný dárek dává Jihočeský kraj svým obyvatelům jezdícím vlakem na Šumavu

Jihočeský kraj se odhodlal soutěžit dopravce na tzv. Šumavských lokálkách. Jedním z cílů soutěže bylo ušetřit za platby na dopravní obslužnost. Kraj se raduje, že ušetří. Méně spokojení budou cestující, což politici tají.

7.12.2017 v 10:20 | Karma článku: 18.02 | Přečteno: 876 | Diskuse

Miloslav Zítka

Dopravci v Karlovarském kraji zvyšují cenu o 20%

Po nátlaku řidičů autobusů rozhodla vláda v závěru roku 2016 o zvýšení mezd řidičům. Protože rozhodnutí nedoprovázelo opatření, kde na zvýšení platů vzít, řeší to dopravci sami. V Karlovarském kraji razantním zvýšením jízdného.

15.3.2017 v 8:53 | Karma článku: 9.47 | Přečteno: 375 | Diskuse

Další články z rubriky Životní prostředí a ekologie

Jiří Štágl

Politik, který vás rozpláče

​Včera jsem četl na webu z Českolipska, jak zde jeden pán již několik let alarmuje na záchranu zeleně a ve svým článcích pravidelně pláče nad pokácenými stromy.

18.8.2019 v 12:41 | Karma článku: 15.70 | Přečteno: 315 | Diskuse

Karel Ábelovský

Přírodu není potřeba chránit, příroda se ochrání sama - nebo ne? (část první)

Vzhledem k tomu, že díky "okurkové sezóně" nejspíš není moc o čem psát, asi taky díky vedrům a suchu, stalo se klima aktuálně asi tím nejožehavějším, nejpalčivějším a tedy asi i nejdiskutovanějším tématem. A možná jen ta Gréta ...

16.8.2019 v 16:58 | Karma článku: 13.84 | Přečteno: 292 | Diskuse

Markéta Šichtařová

Jak vytvořit správné ghetto

Ekologická úzkost se u některých lidí dostala do stratosférických výšin. Už nevědí, jestli ještě mohou dýchat.

16.8.2019 v 8:00 | Karma článku: 48.16 | Přečteno: 15046 | Diskuse

Karel Babica

Ne/eko/logická ekologie aneb Svatá Gréto, oroduj za nás. II

V tomto blogu se chci zabývat výhradně Českou republikou. Jejím zemědělstvím a vodohospodářstvím. Útlocitné povahy tímto v perexu žádám: nečtěte to. Vám ostatním se pokusím ukázat, jak hluboká je králičí nora...

16.8.2019 v 6:45 | Karma článku: 36.86 | Přečteno: 1321 | Diskuse

Lumír Vitha

Co se děje na poli - Je sláma opravdu jen odpad?

Vraťme se ještě před orbu a podmítku a dejme trochu prostoru slámě. Pokud mluvíme o sklizni obilí, máme na mysli zrno. Sláma jako by nás obtěžovala, míjela. Máme ji za odpad. Ale je to opravdu tak?

15.8.2019 v 6:30 | Karma článku: 20.71 | Přečteno: 518 | Diskuse
Počet článků 27 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 812

Dopravní odborník. Člen prezídia Svazu cestujících ve veřejné dopravě.

Poskytovatel služeb pro sportovce 

mz-sport.cz

Atlet, běžec, maratonec. 

http://rozbehamevary.cz

 

Člen výkonného výboru Karlovarského krajského atletického svazu

Místopředseda atletického klubu ŠAK Chodov, člen volného sdružení ŠAK CHODOV MARATON TEAM

Najdete na iDNES.cz