Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stát nechává dále ohrožovat životy cestujících ve vlacích.

7. 09. 2015 20:38:45
Necelých 7 týdnů po nehodě ve Studénce se stala dnes podobná nehoda u Šluknova. Opět kamion vjel na přejezd před jedoucí vlak, pro těžce zraněného strojvedoucího letěl vrtulník, další osoby z vlaku zraněny.

Viníka ze Studénky známe, polský řidič nerespektoval výstražná znamení, vjel na přejezd a když spadly závory tak zazmatkoval a místo aby z kolejí rychle odjel zde zůstal stát.

Dnešní nehoda má podle prvních zpráv podobnou příčinu.

Je ale důležité se zamyslet, zda stát dělá vše pro to, aby zabránil podobným nehodám. Troufám si říct, že nedělá. A dokládá to dnes zveřejněná statistika o nehodovosti o prázdninách...... Mrtvých druhým rokem po sobě přibývá.

V dopravě jsou nastavené nerovné ekonomické podmínky, silniční doprava je výrazně zvýhodněna a proto se stále zvyšuje počet aut na silnicích. Zpoplatněna jsou jen 2% silniční sítě. Stát stále odkládá zpoplatnění silnic nižších tříd pro nákladní vozidla. Špatně placení řidiči jsou tlačeni zaměstnavateli k objíždění zpoplatněných dálnic a rychlostních silnic, těžká vozidla ničí silnice a stát dává stále více peněz do jejich oprav, a to přímo nebo prostřednictvím krajů. Nákladní auta na opravené infrastruktuře jezdí a znovu jí poškozují. Tam, kde dochází ke křížení dálnic a rychlostních silnic s jinou infrastrukturou, jsou budovány nákladné mimoúrovňové křižovatky.

Přes hlavní transevropské železniční koridory jsou úrovňové přejezdy. Železniční dopravci platí za použití dopravní infrastruktury a její řízení. Cena za nákladní dopravu je tím výrazně navýšena a stává se nekonkurenceschopnou.

Spirála se točí a točí.

A náklad plechů z Maďarska do Polska zatím vjíždí na přejezdu před Pendolíno a zabíjí a mrzačí......

Politici se dál bijí v prsa, jak zajistí další pracovní místa v průmyslových zónách postavených na zelené louce, ke kterým koleje nevedou, zatímco o kus dál padají chátrající budovy opuštěných fabrik na železnici napojených......

Léto je horké, vody málo...... tak proč nezabetonovat další plochy......

Neměli by politici místo řešení kravin radši začít přemýšlet, jak ze spirály vystoupit? Nebo budou čekat až mrtvých bude ještě víc? Jen represe, jak si myslí pan ministr /dnešní hlavní zprávy veřejnoprávní televize/, nestačí.

Autor: Miloslav Zítka | pondělí 7.9.2015 20:38 | karma článku: 18.23 | přečteno: 872x


Další články blogera

Miloslav Zítka

Špatný dárek dává Jihočeský kraj svým obyvatelům jezdícím vlakem na Šumavu

Jihočeský kraj se odhodlal soutěžit dopravce na tzv. Šumavských lokálkách. Jedním z cílů soutěže bylo ušetřit za platby na dopravní obslužnost. Kraj se raduje, že ušetří. Méně spokojení budou cestující, což politici tají.

7.12.2017 v 10:20 | Karma článku: 16.60 | Přečteno: 850 | Diskuse

Miloslav Zítka

Dopravci v Karlovarském kraji zvyšují cenu o 20%

Po nátlaku řidičů autobusů rozhodla vláda v závěru roku 2016 o zvýšení mezd řidičům. Protože rozhodnutí nedoprovázelo opatření, kde na zvýšení platů vzít, řeší to dopravci sami. V Karlovarském kraji razantním zvýšením jízdného.

15.3.2017 v 8:53 | Karma článku: 9.04 | Přečteno: 369 | Diskuse

Miloslav Zítka

Vláda sedla na lep, zastaralá modernizace Brno-Přerov je schválená.

Můžeme věřit odborníkům? V minulých dnech došlo k odhalení lží projektové organizace, které vedly vládu ke schválení studie proveditelnosti pro rekonstrukci železniční tratě Brno-Přerov ve variantě rychlosti na 200 km za hodinu.

13.6.2016 v 7:50 | Karma článku: 15.66 | Přečteno: 1026 | Diskuse

Miloslav Zítka

Běžecká sezóna v Karlovarském kraji začíná

Běžecký boom pokračuje, přibývá běhajících lidí. Motivaci mají různou, ale po určité době se chtějí porovnat s druhými. Vyrazí na závod. V Karlovarském kraji mají z čeho vybírat.

25.3.2016 v 7:38 | Karma článku: 7.23 | Přečteno: 95 | Diskuse

Další články z rubriky Životní prostředí a ekologie

Hana Šťastná

Z výfuku do piva a kytky umřou hlady

Občas si připadám zbytečná. Pak si vzpomenu, že pomáhám kytkám k přežití. Vydechováním oxidu uhličitého.

18.7.2018 v 11:30 | Karma článku: 12.63 | Přečteno: 361 | Diskuse

Martin Faltýn

"Děsím, se s čím přijdete příště"

Napsal mi jeden dobrodinec v diskusi pod blogem. Vyděsil jsem se! S čím mám přijít? "Teřich, nehty a beďary" už jsem popsal... O Kalouskovi ani Zemanovi či Babišovi nepíšu. - Už to mám! Bude to o ... :)

10.7.2018 v 12:37 | Karma článku: 12.87 | Přečteno: 816 | Diskuse

Jiří Štágl

Peníze nebo život

Zvolání loupežníků "Peníze nebo život" je častější v blízkém důvěrném prostředí než v temných hvozdech. Příspěvek navazuje na reflexi k vybudování a zániku rodinné ekofarmy.

8.7.2018 v 13:38 | Karma článku: 6.50 | Přečteno: 247 | Diskuse

Martin Faltýn

Kde všude se vám udělá beďar

"Až vyrosteš z puberty, beďary se ti už dělat nebudou," tvrdili všichni. Lhali. Beďary se řadě lidí, a mně rovněž, dělají celý život, ani i v pokročilém (před)seniorském věku... a občas tam kde byste to rozhodně nečekali.

6.7.2018 v 12:06 | Karma článku: 12.28 | Přečteno: 499 | Diskuse

Vítězslav Kremlík

Aktivisté chtěli postavit uhlobarony před soud kvůli klimatu

Když agenturu pro životní prostředí USA dostal do rukou klimaskeptik Scot Pruitt, zoufalí klimatičtí aktivisté hledají jiné cestičky. Rádi by uhlobarony postavili před soud, kde by pykali za zločiny proti klimatu.

4.7.2018 v 10:16 | Karma článku: 26.56 | Přečteno: 600 | Diskuse
Počet článků 27 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 802

Dopravní odborník. Člen prezídia Svazu cestujících ve veřejné dopravě.

Poskytovatel služeb pro sportovce 

mz-sport.cz

Atlet, běžec, maratonec. 

http://rozbehamevary.cz

 

Člen výkonného výboru Karlovarského krajského atletického svazu

Místopředseda atletického klubu ŠAK Chodov, člen volného sdružení ŠAK CHODOV MARATON TEAM





Najdete na iDNES.cz