Stát nechává dále ohrožovat životy cestujících ve vlacích.

Necelých 7 týdnů po nehodě ve Studénce se stala dnes podobná nehoda u Šluknova. Opět kamion vjel na přejezd před jedoucí vlak, pro těžce zraněného strojvedoucího letěl vrtulník, další osoby z vlaku zraněny.

Viníka ze Studénky známe, polský řidič nerespektoval výstražná znamení, vjel na přejezd a když spadly závory tak zazmatkoval a místo aby z kolejí rychle odjel zde zůstal stát.

Dnešní nehoda má podle prvních zpráv podobnou příčinu. 

Je ale důležité se zamyslet, zda stát dělá vše pro to, aby zabránil podobným nehodám. Troufám si říct, že nedělá. A dokládá to dnes zveřejněná statistika o nehodovosti o prázdninách...... Mrtvých druhým rokem po sobě přibývá. 

V dopravě jsou nastavené nerovné ekonomické podmínky, silniční doprava je výrazně zvýhodněna a proto se stále zvyšuje počet aut na silnicích. Zpoplatněna jsou jen 2% silniční sítě. Stát stále odkládá zpoplatnění silnic nižších tříd pro nákladní vozidla. Špatně placení řidiči jsou tlačeni zaměstnavateli k objíždění zpoplatněných dálnic a rychlostních silnic, těžká vozidla ničí silnice a stát dává stále více peněz do jejich oprav, a to přímo nebo prostřednictvím krajů. Nákladní auta na opravené infrastruktuře jezdí a znovu jí poškozují. Tam, kde dochází ke křížení dálnic a rychlostních silnic s jinou infrastrukturou, jsou budovány nákladné mimoúrovňové křižovatky.

Přes hlavní transevropské železniční koridory jsou úrovňové přejezdy. Železniční dopravci platí za použití dopravní infrastruktury a její řízení. Cena za nákladní dopravu je tím výrazně navýšena a stává se nekonkurenceschopnou. 

Spirála se točí a točí.

A náklad plechů z Maďarska do Polska zatím vjíždí na přejezdu před Pendolíno a zabíjí a mrzačí......  

Politici se dál bijí v prsa, jak zajistí další pracovní místa v průmyslových zónách postavených na zelené louce, ke kterým koleje nevedou, zatímco o kus dál padají chátrající budovy opuštěných fabrik na železnici napojených......

Léto je horké, vody málo...... tak proč nezabetonovat další plochy......

Neměli by politici místo řešení kravin radši začít přemýšlet, jak ze spirály vystoupit? Nebo budou čekat až mrtvých bude ještě víc? Jen represe, jak si myslí pan ministr /dnešní hlavní zprávy veřejnoprávní televize/, nestačí.

Autor: Miloslav Zítka | pondělí 7.9.2015 20:38 | karma článku: 18,45 | přečteno: 878x
  • Další články autora
  • Počet článků 27
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 839x
Dopravní odborník. Člen prezídia Svazu cestujících ve veřejné dopravě.

Poskytovatel služeb pro sportovce 

mz-sport.cz

Atlet, běžec, maratonec. 

http://rozbehamevary.cz

 

Člen výkonného výboru Karlovarského krajského atletického svazu

Předseda atletického klubu ŠAK Chodov, člen volného sdružení ŠAK CHODOV MARATON TEAM