Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zelená pro vlaky do Horního Slavkova

7. 03. 2016 8:03:00
V roce 1997 stát pro svou neschopnost dělat alespoň pravidelnou údržbu uzavřel železniční trať Loket - Krásný Jez přes Horní Slavkov. Po devíti a šestnácti letech byly zprovozněny okrajové úseky tratě z obou stran. Kdy bude celá?

Za stanicí Loket končí provozovaná trať v zastávce Loket-předměstí. Směrem odkud cestující přijede, se za ocelovým mostem přes Ohři majestátně stojí hrad Loket. Pohled opačným směrem je výrazně horší. Končící kolej, zarážedlo a za ním již jen zarostlé pražce a koleje směrem k Hornímu Slavkovu. Vlak zde jezdil celých 96 let, od roku 1901, kdy naši předci tuto technicky náročnou trať postavili a zanechali jí pro další generace.

Ukončení provozu

Trať později převzal stát a staral se o ní s různou intenzitou. V devadesátých letech minulého století se tak trochu starat přestal a o trať nedbal, až dosáhla stavu, kdy pro technický stav musel být zastaven provoz, vyhlášena výluka a tento stav trvá dodnes.

V roce 2006 byla zprovozněna krátká část z Lokte do Lokte předměstí, kde byla vybudována točna pro autobus a měly zde navazovat autobusy do Horního Slavkova. Tento koncept ale nebyl příliš úspěšný a nenašel u cestujících v regionu odezvu. Zatím po souběžné silnici jezdí kamiony naložené živcem z lomu v Krásně, vozící substrát na nádraží v Chodově, zatěžující nejen silnici ( opravenou před několika lety za 190 milionů ), ale obtěžují obyvatele Horního Slavkova, Lokte a Nového Sedla při projíždění samotným centrem těcho měst. Přesto stále bylo a je na konci tunelu světlo, znamenající naději pro zprovoznění celé tratě.

Naděje

Za dalších 7 let byla především pro podporu výroby firmy Legios obnovena část trati v délce 6,3 km mezi stanicí Krásný Jez ( na trati 149 Karlovy Vary - Mariánské Lázně ) a zastávkou Horní Slavkov - Kounice. Firma zde z vlastní vlečky vozí zhruba dvakrát týdně po 4 vagonech s naloženými nádobami pro cisternové vozy, které kompletuje v Lounech. Město Horní Slavkov má zájem o protažení rekonstruovaného úseku až do nádraží ve městě, kraj deklaroval připravenost objednání osobní dopravy na tento prodloužený úsek. Těleso je připraveno, starý svršek byl demontován a snesen.

Zasvítí zelená na vjezdovém návěstidle do stanice Horní Slavkov?

Hurá do Lokte.

A když už bude vlak v Horním Slavkově, měl by dojet až do Lokte. Zájemci o provoz na trati jsou. Kromě již zmiňovaných firem Legios a Granit by trať chtěla využívat i společnost SANAKA INDUSTRY pro dopravu písku, deklaruje až 400 tisíc tun ročně. Pro dopravu takových množství substrátů je potřeba zprovoznit právě úsek směrem do Lokte a do seřaďovacího nádraží v Novém Sedle, kde by byly tvořeny ucelé vlaky.

Situaci samozřejmě komplikuje nejen stav ocelových mostů na trati, ale i most ukradený před několika lety přímo před zraky policie. Kraj si důležitost tratě nejen pro dopravní obsluhu, ale i pro snížení provozu těžké nákladní dopravy po svých silnicích, uvědomuje a v jednáních se Správou železniční dopravní cesty pokládá žádosti o obnovu této důležité regionální spojnice. Má podporu politiků například z Bečova nad Teplou, kde si uvědomují důležitost spojení svého města s Loktem z hlediska turistického ruchu a návštevnosti svých památek ( hrad, zámek - Relikviář svatého Maura ).

Můj vnuk bude mít v roce 2020 5 let - chci se s ním po této trati k jeho narozeninám projet ! VLAKEM.

Autor: Miloslav Zítka | pondělí 7.3.2016 8:03 | karma článku: 16.55 | přečteno: 1339x


Další články blogera

Miloslav Zítka

Špatný dárek dává Jihočeský kraj svým obyvatelům jezdícím vlakem na Šumavu

Jihočeský kraj se odhodlal soutěžit dopravce na tzv. Šumavských lokálkách. Jedním z cílů soutěže bylo ušetřit za platby na dopravní obslužnost. Kraj se raduje, že ušetří. Méně spokojení budou cestující, což politici tají.

7.12.2017 v 10:20 | Karma článku: 16.60 | Přečteno: 850 | Diskuse

Miloslav Zítka

Dopravci v Karlovarském kraji zvyšují cenu o 20%

Po nátlaku řidičů autobusů rozhodla vláda v závěru roku 2016 o zvýšení mezd řidičům. Protože rozhodnutí nedoprovázelo opatření, kde na zvýšení platů vzít, řeší to dopravci sami. V Karlovarském kraji razantním zvýšením jízdného.

15.3.2017 v 8:53 | Karma článku: 9.04 | Přečteno: 369 | Diskuse

Miloslav Zítka

Vláda sedla na lep, zastaralá modernizace Brno-Přerov je schválená.

Můžeme věřit odborníkům? V minulých dnech došlo k odhalení lží projektové organizace, které vedly vládu ke schválení studie proveditelnosti pro rekonstrukci železniční tratě Brno-Přerov ve variantě rychlosti na 200 km za hodinu.

13.6.2016 v 7:50 | Karma článku: 15.66 | Přečteno: 1026 | Diskuse

Miloslav Zítka

Běžecká sezóna v Karlovarském kraji začíná

Běžecký boom pokračuje, přibývá běhajících lidí. Motivaci mají různou, ale po určité době se chtějí porovnat s druhými. Vyrazí na závod. V Karlovarském kraji mají z čeho vybírat.

25.3.2016 v 7:38 | Karma článku: 7.23 | Přečteno: 95 | Diskuse

Další články z rubriky Karlovy Vary

Šárka Diessl

Jsem sama a divná rozhodně nejsem

Neobhajuji se. Nemám před kým. Vysvětluji. Těm, kteří stále nechápou. Mám toho dost, co mě dělá šťastnou. A trochu jiná jsem byla vždycky.

11.6.2018 v 10:03 | Karma článku: 31.60 | Přečteno: 2668 | Diskuse

Karel Sýkora

The Bohicas - Where You At

The Bohicas are an English indie rock band from Essex, England, consisting of vocalist and guitarist Dominic McGuinness, drummer Brendan Heaney, guitarist Dominic John, and bassist Adrian Acolatse.

15.2.2018 v 19:24 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 56 |

Vlasta Fišrová

Minulost se prolíná se současností - obzvlášť v Perštejně

Hned několika rovinami času i různých dějů jsem prošla v obci Perštejn u Klášterce nad.Ohří. Tajemně působící branou do času dávných Keltů, lesem pak ke středověkému hradu, dnes zřícenině. A pak současnost ve výborné restauraci.

5.8.2017 v 6:53 | Karma článku: 14.47 | Přečteno: 460 | Diskuse

Jiří Mitáček

Vstoupíte dvakrát do stejné chvály…?

Já si dovolím, protože jsem zažil. Pravidelná roční setkání pacientů, sestřiček, lékařů jsem již jednou popisoval. To je ta první chvála. Loňské se nekonalo, firma oznámila, že již nebude sponzorovat...

9.6.2017 v 19:53 | Karma článku: 18.17 | Přečteno: 398 | Diskuse

Jiří Mitáček

I love Citroën, milý pane řediteli...

Když se podíváte do seznamu mých blogových článků, opakuje se tam několikrát značka auta z titulku. Proč zase? Snad už bylo varování dost. Pro nečtenáře mých předchozích podotýkám, že jde o automobilisty v Karlovarském kraji.

20.4.2017 v 12:35 | Karma článku: 18.02 | Přečteno: 597 | Diskuse
Počet článků 27 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 802

Dopravní odborník. Člen prezídia Svazu cestujících ve veřejné dopravě.

Poskytovatel služeb pro sportovce 

mz-sport.cz

Atlet, běžec, maratonec. 

http://rozbehamevary.cz

 

Člen výkonného výboru Karlovarského krajského atletického svazu

Místopředseda atletického klubu ŠAK Chodov, člen volného sdružení ŠAK CHODOV MARATON TEAM





Najdete na iDNES.cz