Zelená pro vlaky do Horního Slavkova

7. 03. 2016 8:03:00
V roce 1997 stát pro svou neschopnost dělat alespoň pravidelnou údržbu uzavřel železniční trať Loket - Krásný Jez přes Horní Slavkov. Po devíti a šestnácti letech byly zprovozněny okrajové úseky tratě z obou stran. Kdy bude celá?

Za stanicí Loket končí provozovaná trať v zastávce Loket-předměstí. Směrem odkud cestující přijede, se za ocelovým mostem přes Ohři majestátně stojí hrad Loket. Pohled opačným směrem je výrazně horší. Končící kolej, zarážedlo a za ním již jen zarostlé pražce a koleje směrem k Hornímu Slavkovu. Vlak zde jezdil celých 96 let, od roku 1901, kdy naši předci tuto technicky náročnou trať postavili a zanechali jí pro další generace.

Ukončení provozu

Trať později převzal stát a staral se o ní s různou intenzitou. V devadesátých letech minulého století se tak trochu starat přestal a o trať nedbal, až dosáhla stavu, kdy pro technický stav musel být zastaven provoz, vyhlášena výluka a tento stav trvá dodnes.

V roce 2006 byla zprovozněna krátká část z Lokte do Lokte předměstí, kde byla vybudována točna pro autobus a měly zde navazovat autobusy do Horního Slavkova. Tento koncept ale nebyl příliš úspěšný a nenašel u cestujících v regionu odezvu. Zatím po souběžné silnici jezdí kamiony naložené živcem z lomu v Krásně, vozící substrát na nádraží v Chodově, zatěžující nejen silnici ( opravenou před několika lety za 190 milionů ), ale obtěžují obyvatele Horního Slavkova, Lokte a Nového Sedla při projíždění samotným centrem těcho měst. Přesto stále bylo a je na konci tunelu světlo, znamenající naději pro zprovoznění celé tratě.

Naděje

Za dalších 7 let byla především pro podporu výroby firmy Legios obnovena část trati v délce 6,3 km mezi stanicí Krásný Jez ( na trati 149 Karlovy Vary - Mariánské Lázně ) a zastávkou Horní Slavkov - Kounice. Firma zde z vlastní vlečky vozí zhruba dvakrát týdně po 4 vagonech s naloženými nádobami pro cisternové vozy, které kompletuje v Lounech. Město Horní Slavkov má zájem o protažení rekonstruovaného úseku až do nádraží ve městě, kraj deklaroval připravenost objednání osobní dopravy na tento prodloužený úsek. Těleso je připraveno, starý svršek byl demontován a snesen.

Zasvítí zelená na vjezdovém návěstidle do stanice Horní Slavkov?

Hurá do Lokte.

A když už bude vlak v Horním Slavkově, měl by dojet až do Lokte. Zájemci o provoz na trati jsou. Kromě již zmiňovaných firem Legios a Granit by trať chtěla využívat i společnost SANAKA INDUSTRY pro dopravu písku, deklaruje až 400 tisíc tun ročně. Pro dopravu takových množství substrátů je potřeba zprovoznit právě úsek směrem do Lokte a do seřaďovacího nádraží v Novém Sedle, kde by byly tvořeny ucelé vlaky.

Situaci samozřejmě komplikuje nejen stav ocelových mostů na trati, ale i most ukradený před několika lety přímo před zraky policie. Kraj si důležitost tratě nejen pro dopravní obsluhu, ale i pro snížení provozu těžké nákladní dopravy po svých silnicích, uvědomuje a v jednáních se Správou železniční dopravní cesty pokládá žádosti o obnovu této důležité regionální spojnice. Má podporu politiků například z Bečova nad Teplou, kde si uvědomují důležitost spojení svého města s Loktem z hlediska turistického ruchu a návštevnosti svých památek ( hrad, zámek - Relikviář svatého Maura ).

Můj vnuk bude mít v roce 2020 5 let - chci se s ním po této trati k jeho narozeninám projet ! VLAKEM.

Autor: Miloslav Zítka | pondělí 7.3.2016 8:03 | karma článku: 17.06 | přečteno: 1456x

Další články blogera

Miloslav Zítka

Špatný dárek dává Jihočeský kraj svým obyvatelům jezdícím vlakem na Šumavu

Jihočeský kraj se odhodlal soutěžit dopravce na tzv. Šumavských lokálkách. Jedním z cílů soutěže bylo ušetřit za platby na dopravní obslužnost. Kraj se raduje, že ušetří. Méně spokojení budou cestující, což politici tají.

7.12.2017 v 10:20 | Karma článku: 18.02 | Přečteno: 876 | Diskuse

Miloslav Zítka

Dopravci v Karlovarském kraji zvyšují cenu o 20%

Po nátlaku řidičů autobusů rozhodla vláda v závěru roku 2016 o zvýšení mezd řidičům. Protože rozhodnutí nedoprovázelo opatření, kde na zvýšení platů vzít, řeší to dopravci sami. V Karlovarském kraji razantním zvýšením jízdného.

15.3.2017 v 8:53 | Karma článku: 9.47 | Přečteno: 375 | Diskuse

Další články z rubriky Karlovy Vary

Hanka Deutschmannova

Plenér Loket 2019

Informace pro blogery i čtenáře ke konání tradiční lerní tvůrčí dílny v malebném městečku Loket a okolí.

31.7.2019 v 20:49 | Karma článku: 5.68 | Přečteno: 168 | Diskuse

Jiří Hynek

Jak snadno proměnit víno ve vodu (na filmovém festivalu v Karlových Varech)

Kulturní fronta téměř čtyřiceti herců a režisérů se vzbouřila proti tomu, aby jejich pobyt na Mezinárodním filmovém festivalu Karlovy Vary financovali zbrojaři.

2.7.2019 v 6:55 | Karma článku: 45.33 | Přečteno: 3400 | Diskuse

Josef Železný

„Sudetská autostráda“ pod Krušnými horami - nejdéle stavěná dálnice?

Po Mnichovské dohodě 30. září 1938 byly Německu postoupeny pohraniční území republiky. Ihned po jejich odtržení od Československa začínali sudetští politici uvažovat o stavbě dálnice tzv. sudetské autostrády pod Krušnými horami...

26.6.2019 v 7:39 | Karma článku: 19.54 | Přečteno: 995 | Diskuse

Martina Uhrová

Číslo 5 žije aneb můj 1. rok po DBS

..dýchám, chodím, mluvím, tedy JSEM A ŽIJI. A když píši žiji, tak to myslím doslova. Nikdy už to nebude tak, jako když jsem byla zdravá, ale metoda DBS, mě vrátila zpět do života

9.3.2019 v 14:32 | Karma článku: 15.39 | Přečteno: 411 | Diskuse

Lubomír Stejskal

Budoucnost s půvabnou primátorkou? V Karlových Varech nikoli poprvé

;Nejsem volič ANO, ani jeho fanoušek. Jsem však demokrat. Proto musím respektovat výsledek voleb. V Karlových Varech Babišovo hnutí s výraznou převahou zvítězilo. V 35členném zastupitelstvu má 12 křesel

8.10.2018 v 18:47 | Karma článku: 13.92 | Přečteno: 694 | Diskuse
Počet článků 27 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 812

Dopravní odborník. Člen prezídia Svazu cestujících ve veřejné dopravě.

Poskytovatel služeb pro sportovce 

mz-sport.cz

Atlet, běžec, maratonec. 

http://rozbehamevary.cz

 

Člen výkonného výboru Karlovarského krajského atletického svazu

Místopředseda atletického klubu ŠAK Chodov, člen volného sdružení ŠAK CHODOV MARATON TEAM

Najdete na iDNES.cz