Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vláda sedla na lep, zastaralá modernizace Brno-Přerov je schválená.

13. 06. 2016 7:50:00
Můžeme věřit odborníkům? V minulých dnech došlo k odhalení lží projektové organizace, které vedly vládu ke schválení studie proveditelnosti pro rekonstrukci železniční tratě Brno-Přerov ve variantě rychlosti na 200 km za hodinu.

Jihomoravský kraj měl oprávněný požadavek k variantám tratě Brno-Přerov (modernizace / vysokorychlostní trať ), aby příměstské vlaky linky S7 mezi Brnem a Vyškovem nebyly předjížděny dalšími vlaky. Je to zdržení a zvýšený zdroj nestability jízdních řádů. Zpracovatel SUDOP opravdu nakreslil vzorové grafikony bez předjíždění těchto vlaků pro všechny varianty ve studii proveditelnosti stavby Brno-Přerov. Vláda poté vybrala modernizační variantu M2. Mohlo by se zdát, že je vše v pořádku.

V nyní projednávané studii proveditelnosti železničního uzlu Brno (ŽUB) jsou ale uvedeny grafikony s předjížděním příměstkých vlaků vlakem vyšší kategorie v Lulči. Jihomoravský kraj toto logicky připomínkoval a trval na požadavku nepředjíždění příměstkých vlaků. Vysvětlení zpracovatele – SUDOP :

"Ve schválené studii proveditelnosti Brno-Přerov neodpovídá GVD popisu provozu, resp. neobsahuje pobyty v požadovaných zastávkách. Z toho důvodu došlo ve studii proveditelnosti ŽUB k prodloužení dob jízdy a následně předjetí v Lulči. "

Jsem přesvědčen, že moderní železnice musí zajistit infrastrukturu, která umožní jízdu požadovaných vlaků bez předjíždění a pokud možno i s takovými rezervami, aby případná zpoždění neovlivňovala další vlaky. A to na zatížených tratích v okolí velkých měst (Praha, Brno, Ostrava) zastaralá dvojkolejná trať zajistit nemůže. Proto ve vyspělých zemích s častou příměstskou dopravou jsou stavěny nové koleje pro rychlé vlaky a staré koleje ponechány příměstské dopravě.

Můžeme věřit odborníkům? Vzali byste si znovu projektanta domu, který Vám zapomene třeba nakreslit vchodové dveře, znovu k projektování čehokoliv? Je v pořádku, že firma, která do vzorových grafikonů zapomene započítat nutné pobyty, stále něco pro stát dělá?. Osobně si myslím, že by z jakýchkoliv dalších zakázek pro zjevnou neodbornost měla být vyloučena. Jenže to v našem státě nejde.Potvrzuje jak na běžícím pásu to, co politici odborně chtějí potvrdit.

A na závěr zopakuji otázku z nadpisu. Můžeme věřit odborníkům?

Která další studie bude prolhaná?

Na textu spolupracoval Martin Předota, autor článků o železničním uzlu Brno.

Autor: Miloslav Zítka | pondělí 13.6.2016 7:50 | karma článku: 15.66 | přečteno: 1026x


Další články blogera

Miloslav Zítka

Špatný dárek dává Jihočeský kraj svým obyvatelům jezdícím vlakem na Šumavu

Jihočeský kraj se odhodlal soutěžit dopravce na tzv. Šumavských lokálkách. Jedním z cílů soutěže bylo ušetřit za platby na dopravní obslužnost. Kraj se raduje, že ušetří. Méně spokojení budou cestující, což politici tají.

7.12.2017 v 10:20 | Karma článku: 16.60 | Přečteno: 850 | Diskuse

Miloslav Zítka

Dopravci v Karlovarském kraji zvyšují cenu o 20%

Po nátlaku řidičů autobusů rozhodla vláda v závěru roku 2016 o zvýšení mezd řidičům. Protože rozhodnutí nedoprovázelo opatření, kde na zvýšení platů vzít, řeší to dopravci sami. V Karlovarském kraji razantním zvýšením jízdného.

15.3.2017 v 8:53 | Karma článku: 9.04 | Přečteno: 369 | Diskuse

Miloslav Zítka

Běžecká sezóna v Karlovarském kraji začíná

Běžecký boom pokračuje, přibývá běhajících lidí. Motivaci mají různou, ale po určité době se chtějí porovnat s druhými. Vyrazí na závod. V Karlovarském kraji mají z čeho vybírat.

25.3.2016 v 7:38 | Karma článku: 7.23 | Přečteno: 95 | Diskuse

Další články z rubriky Brno

Jana Kozubíková

kOmický blog XXI.

Jsme týden nezvykle téměř bezdětní. Prcek chodí do školky, puberťák je na rybářském táboře a mírně přidrzlá prepubertální dcera odjela na chatu s kamarádkou.

20.7.2018 v 11:06 | Karma článku: 8.81 | Přečteno: 267 | Diskuse

Tereza Krištofová

Každý by měl mít svého buddyho, nejen na Army testu v Chrudimi

Chrudimský sportovní stadion, pět základních disciplín a výsadkáři, kteří dohlíží na to, aby je člověk provedl opravdu poctivě a sáhl si až na dno svých sil. Tak nějak vypadal letošní Buddy Army test v Chrudimi.

20.7.2018 v 8:27 | Karma článku: 11.36 | Přečteno: 342 |

Jana Kozubíková

kOmický blog - intermezzo Směšná současnost

Symbióza se stavebníky stále složitá. Srším sarkasmy. Stavba stagnuje. Stavitelé simulují sanaci sklepení. Spadne strop?

18.7.2018 v 15:43 | Karma článku: 10.18 | Přečteno: 269 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog XX.

Krátký víkend doma po návratu z chaty, kde jsem snad raději měli zůstat. Skřípe nám koordinace a komunikace (zjevně to souvisí). Kočky domácí vykázány na dvůr.

17.7.2018 v 8:04 | Karma článku: 9.84 | Přečteno: 265 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog IXX.

Týden, kdy se o děti od pondělí do čtvrtka stará babička v Brně. V pátek nemůže; což mě inspirovalo k jednodenní dovolené a krátkému výletu na chatu.

16.7.2018 v 10:26 | Karma článku: 8.02 | Přečteno: 248 | Diskuse
Počet článků 27 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 802

Dopravní odborník. Člen prezídia Svazu cestujících ve veřejné dopravě.

Poskytovatel služeb pro sportovce 

mz-sport.cz

Atlet, běžec, maratonec. 

http://rozbehamevary.cz

 

Člen výkonného výboru Karlovarského krajského atletického svazu

Místopředseda atletického klubu ŠAK Chodov, člen volného sdružení ŠAK CHODOV MARATON TEAM





Najdete na iDNES.cz