Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vláda sedla na lep, zastaralá modernizace Brno-Přerov je schválená.

13. 06. 2016 7:50:00
Můžeme věřit odborníkům? V minulých dnech došlo k odhalení lží projektové organizace, které vedly vládu ke schválení studie proveditelnosti pro rekonstrukci železniční tratě Brno-Přerov ve variantě rychlosti na 200 km za hodinu.

Jihomoravský kraj měl oprávněný požadavek k variantám tratě Brno-Přerov (modernizace / vysokorychlostní trať ), aby příměstské vlaky linky S7 mezi Brnem a Vyškovem nebyly předjížděny dalšími vlaky. Je to zdržení a zvýšený zdroj nestability jízdních řádů. Zpracovatel SUDOP opravdu nakreslil vzorové grafikony bez předjíždění těchto vlaků pro všechny varianty ve studii proveditelnosti stavby Brno-Přerov. Vláda poté vybrala modernizační variantu M2. Mohlo by se zdát, že je vše v pořádku.

V nyní projednávané studii proveditelnosti železničního uzlu Brno (ŽUB) jsou ale uvedeny grafikony s předjížděním příměstkých vlaků vlakem vyšší kategorie v Lulči. Jihomoravský kraj toto logicky připomínkoval a trval na požadavku nepředjíždění příměstkých vlaků. Vysvětlení zpracovatele – SUDOP :

"Ve schválené studii proveditelnosti Brno-Přerov neodpovídá GVD popisu provozu, resp. neobsahuje pobyty v požadovaných zastávkách. Z toho důvodu došlo ve studii proveditelnosti ŽUB k prodloužení dob jízdy a následně předjetí v Lulči. "

Jsem přesvědčen, že moderní železnice musí zajistit infrastrukturu, která umožní jízdu požadovaných vlaků bez předjíždění a pokud možno i s takovými rezervami, aby případná zpoždění neovlivňovala další vlaky. A to na zatížených tratích v okolí velkých měst (Praha, Brno, Ostrava) zastaralá dvojkolejná trať zajistit nemůže. Proto ve vyspělých zemích s častou příměstskou dopravou jsou stavěny nové koleje pro rychlé vlaky a staré koleje ponechány příměstské dopravě.

Můžeme věřit odborníkům? Vzali byste si znovu projektanta domu, který Vám zapomene třeba nakreslit vchodové dveře, znovu k projektování čehokoliv? Je v pořádku, že firma, která do vzorových grafikonů zapomene započítat nutné pobyty, stále něco pro stát dělá?. Osobně si myslím, že by z jakýchkoliv dalších zakázek pro zjevnou neodbornost měla být vyloučena. Jenže to v našem státě nejde.Potvrzuje jak na běžícím pásu to, co politici odborně chtějí potvrdit.

A na závěr zopakuji otázku z nadpisu. Můžeme věřit odborníkům?

Která další studie bude prolhaná?

Na textu spolupracoval Martin Předota, autor článků o železničním uzlu Brno.

Autor: Miloslav Zítka | pondělí 13.6.2016 7:50 | karma článku: 15.66 | přečteno: 939x

Další články blogera

Miloslav Zítka

Dopravci v Karlovarském kraji zvyšují cenu o 20%

Po nátlaku řidičů autobusů rozhodla vláda v závěru roku 2016 o zvýšení mezd řidičům. Protože rozhodnutí nedoprovázelo opatření, kde na zvýšení platů vzít, řeší to dopravci sami. V Karlovarském kraji razantním zvýšením jízdného.

15.3.2017 v 8:53 | Karma článku: 9.04 | Přečteno: 350 | Diskuse

Miloslav Zítka

Běžecká sezóna v Karlovarském kraji začíná

Běžecký boom pokračuje, přibývá běhajících lidí. Motivaci mají různou, ale po určité době se chtějí porovnat s druhými. Vyrazí na závod. V Karlovarském kraji mají z čeho vybírat.

25.3.2016 v 7:38 | Karma článku: 6.67 | Přečteno: 89 | Diskuse

Miloslav Zítka

Brno musí mít moderní nádraží v centru

Snaha o odsunutí nádraží v Brně mimo centrum je politická hra která nebere ohled na potřeby cestujících. Nejspíš jde v první řadě o peníze do některých stranických pokladen a na osobní účty ovlivněných politiků.

18.3.2016 v 6:47 | Karma článku: 15.96 | Přečteno: 438 | Diskuse

Další články z rubriky Brno

Stisk Studentský deník

Peklo v MHD sa deje každé ráno

Človek má byť plný energie v práci či v škole hneď od rána a nikoho nezaujímajú strasti, ktoré také obyčajné ráno vo veľkomeste prináša. Vezmime si takú cestu autobusom. Ako by skoré vstávanie na odporný tón budíka nestačilo.

14.10.2017 v 17:15 | Karma článku: 9.10 | Přečteno: 590 | Diskuse

Stisk Studentský deník

Prevence proti plýtvání potravinami. V Brně berou věci do rukou dobrovolníci

Iniciativ bojujících proti plýtvání potravinami přibývá. V letošním roce se v Brně objevily nové projekty, které pracují na poskytování potravin potřebným i na rozšiřování povědomí o problému plýtvání.

11.10.2017 v 10:59 | Karma článku: 7.10 | Přečteno: 305 | Diskuse

Pavel Kolář

Realista č. 11 v JMK

A pan cenzor si může víte co. A prý musí obsahovat 120 znaků. Nesnáší mne kvůli etudám, viz historie.

10.10.2017 v 23:23 | Karma článku: 3.29 | Přečteno: 93 | Diskuse

Stisk Studentský deník

Výstava Jeden kmen děti děsí

Fantasy výstava na Špilberku mapující fiktivní zvyky a historii skřetího kmene Snaga slaví první týden od otevření. Zatímco dospělí návštěvníci jsou uchváceni děsivou atmosférou výstavy, děti se bojí vstoupit.

3.10.2017 v 17:04 | Karma článku: 6.80 | Přečteno: 569 | Diskuse

Šárka Bayerová

Hodně pamatují... (nejen fotoblog)

Boží muka, venkovní kříže, kaple, kapličky, sochy a sošky svatých patronů. Na Šumavě jen tak tak přežily...

12.9.2017 v 9:20 | Karma článku: 20.66 | Přečteno: 479 | Diskuse
Počet článků 26 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 781

Dopravní odborník. Člen prezídia Svazu cestujících ve veřejné dopravě.

Poskytovatel služeb pro sportovce 

mz-sport.cz

Atlet, běžec, maratonec. 

http://rozbehamevary.cz

 

Člen výkonného výboru Karlovarského krajského atletického svazu

Místopředseda atletického klubu ŠAK Chodov, člen volného sdružení ŠAK CHODOV MARATON TEAM



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.