- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Příkladem může být zvýšení ceny ve velmi využívané relaci Chodov - Karlovy Vary.
Na 14 km trase mezi zastávkami Chodov sídliště - Karlovy Vary terminál stála obyčejná jízdenka v roce 2016 30,- Kč. Od 1. března 2017 však cestující zaplatí 36,- Kč. Došlo tedy k nárůstu ceny o 20% !
Dopravce to na svých stránkách vysvětluje : " dochází ke kompenzaci vyšších vstupních nákladů a nižších tržeb proti předpokladu " .
Vzhledem k nevýhodně položenému nádraží v obou městech a nyní i rekonstrukci nádraží v Chodově není levnější vlak ( 25,- Kč ) dobrou alternativou.
Logicky se stane, že část cestujících již nebude zvýšenou cenu ( 2,57 Kč na km) akceptovat a přejde do auta, které bude při dvou lidech již levnější i se započítáním amortizace. A místo zvýšení tržeb u dopravce dojde k jejich dalšímu snížení a tlaku na objednatele "dosypat" ztrátu z veřejných rozpočtů. Pravděpodobně se některým lidem přestane vyplácet do práce dojíždět a skončí na podpoře od státu.
Na silnicích bude více aut, která v Karlových Varech budou mít problém se zaparkováním.
Je na čase, aby kraj začal řešit mobilitu obyvatel komplexně, skončil s dotováním poloprázdných autobusů na trasách souběžných s vlakem a nedovolil přenášení problémů dopravců ( nedostatek řidičů a zvýšení jejich mzdy) na peněženky cestujících, kteří chtějí využít veřejnou dopravu.
Další články autora |